[Epitesz-barkacs] elofutott villanybojler

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 27., Cs, 16:31:59 CET

Pataki István wrote:

> Lelki szemeim előtt akkor is látom a számlálót, ha nincsen :(.

Na és a többiek is? Szerintem nem, és nem ellenőrzöd őket, nem foglalkozol
velük.

> A napi 200-250liter valószínűleg megvan. Ebben az is benne van, hogy
> nyáron gyakran töltöttem fel melegvízzel a 300 literes felfújható
> medencét a gyerekeknek. Ez a luxus, ez van nyaralás helyett.

Félreértés ne essék, én nem akarok az életszinvonaladdal matatni. Sőt, ha lenne
egy 10x6x2m-es medencéd, még örülni is tudnék neki, hogy fussa, meg jókat
lehetne dumálni róla, hogy ha még fedett is, akkor hogy lehet télen gazdaságosan
üzemeltetni. :-)

De abban is biztos vagyok, hogy az csak simán tudatlanságból való pazarlás
(főleg nőknél nem tudatosul), hogy a víz, amikor folyik, nagyon pörög az elvi
számláló, miközben az tudatosul, hogy a villanyt le kell oltani. De pl ha
villanytűzhelyre felrak a 2kW-os rezsóra egy pár deci vizet felforralni teának,
vagy van ilyen kávéfőző, ez a dolog már nem esik le, hogy ez felér az összes
világítással egész napra akár.

Szóval a nem látható, nem nyilvánvaló dolgokkal nehéz a laikus családtagokat
megbarátkoztatni.