[Epitesz-barkacs] elofutott villanybojler

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2011. Jan. 27., Cs, 15:13:07 CET

Sziasztok!

----- Original Message -----
From: "jhidvegi"
To: "Amatőr építészek és barkácsolók klubja"
Sent: Thursday, January 27, 2011 2:20 PM
Subject: Re: [Epitesz-barkacs] elofutott villanybojler
[...]
 Kis számolás: ha 35 fokos vizet veszek
alapul pl fürdéshez, és 15 fokos bemenőt, vagyis +20 fok a hő, akkor ez napi
310
liter ilyen 35 fokos víz felhasználását jelenti (ha el nem számoltam:
310*4200*20=26MJ osztva 3,6MJ/kWh-val, az 7,23kWh)

Szerintem érdemes elfilóznod a forintban kijelzett energiaszámlálón, ami
piros
10 centis kijelzővel működik. :-) Szerintem ez bődületes felhasználás, ami
mögött akár napi több kád megtöltését is jelentheti. Ami nem gond, csak
drága
ugye.

Lelki szemeim előtt akkor is látom a számlálót, ha nincsen :(.
A napi 200-250liter valószínűleg megvan. Ebben az is benne van, hogy nyáron
gyakran töltöttem fel melegvízzel a 300 literes felfújható medencét a
gyerekeknek. Ez a luxus, ez van nyaralás helyett.

OT on
Beutalóval egy (gyógy)fürdőjegy 300-400 forint (volt), +beszkart 1200, csak
az utazás 1óra oda, 1óra vissza (lenne rövidebb út is, de az plusz két
jegy), az a plusz néhány száz méteres gyaloglás, esetenkénti fél-egy órás
sorban állás kimondottan ajánlott mozgásszervi problémákra. Persze, ha már
képes vagyok megtenni az utat, akkor nincs is annyira szükségem rá. Egy kúra
15 alkalom, még szerencse, hogy ha akarom, ingyen megmasszíroz egy szőrős
ágyékkötős férfi. Persze ha azt is nézzük, hogy közben testközelben
érezhetem a művészeti és politikai élet nagyságait, ekkora megtiszteltetés
akár meg is érheti.
OT off

Üdv
pi