[Epitesz-barkacs] elofutott villanybojler

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 27., Cs, 14:20:50 CET

Pataki István wrote:

> Azért ez nem konyhai kütyü, egy Hajdu bojler, talán nem véletlenül
> volt olyan drága a taljánokhoz képest! Számításom szerint egy teljes
> felfűtéshez 8,3kWh szükséges,

Ebből +60 fok jön ki, tehát kb 80 fokon üzemel a bojler.

> míg a tavalyi fogyasztásom átlagát
> tekintve naponta 7,3kWh-t fogyasztottam!

Vagyis csaknem ki van használva az egész. Kis számolás: ha 35 fokos vizet veszek
alapul pl fürdéshez, és 15 fokos bemenőt, vagyis +20 fok a hő, akkor ez napi 310
liter ilyen 35 fokos víz felhasználását jelenti (ha el nem számoltam:
310*4200*20=26MJ osztva 3,6MJ/kWh-val, az 7,23kWh)

Szerintem érdemes elfilóznod a forintban kijelzett energiaszámlálón, ami piros
10 centis kijelzővel működik. :-) Szerintem ez bődületes felhasználás, ami
mögött akár napi több kád megtöltését is jelentheti. Ami nem gond, csak drága
ugye.

> A mosogatás alapvetően géppel történik, meg fogom mérni annak is a
> fogyasztását, de szerintem vízben és elektromos áramban is a töredéke
> a kézi mosogatásnak (mint ahogyan a mosógépnél is), különösen a
> folyóvizes mosogatásnak. Ehhez viszont előre kell kifizetni nagy
> összeget a gép(ek)ért.

Pontosan. A mosogatógép is, meg a mosógép is igen kevés vízzel dolgozik. Ezek
biztosan megtérülő beruházások.