[Epitesz-barkacs] elofutott villanybojler

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2011. Jan. 27., Cs, 02:25:24 CET

Szia!

Azért ez nem konyhai kütyü, egy Hajdu bojler, talán nem véletlenül volt
olyan drága a taljánokhoz képest! Számításom szerint egy teljes felfűtéshez
8,3kWh szükséges, míg a tavalyi fogyasztásom átlagát tekintve naponta
7,3kWh-t fogyasztottam! A szokásos használat mellett a víz túlnyomó részét
(hasra ütök: 2/3-át, 3/4-ét) az éjszakai fűtési periódus végén/után
használjuk el, nap közben van még 1(2?) óra ráfűtés a vezérelt hálózatról,
így kis odafigyelés mellett egész nap van forró víz. Ha belegondolok, ez a
módi nagyon hasonlít ahhoz a használathoz, amit te javasoltál, eleve az idő
1/3-ában fűt a bojler, és ehhez képest a nem fűtött időszakokban viszonylag
kevés forró vizet tárol. Első ránézésre olcsóbbnak tűnik, mint ha nappaliról
menne.

A mosogatás alapvetően géppel történik, meg fogom mérni annak is a
fogyasztását, de szerintem vízben és elektromos áramban is a töredéke a kézi
mosogatásnak (mint ahogyan a mosógépnél is), különösen a folyóvizes
mosogatásnak. Ehhez viszont előre kell kifizetni nagy összeget a gép(ek)ért.

Üdv
pi