[Epitesz-barkacs] vaskalyha

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 31., H, 07:11:08 CET

Balázs Bámer wrote:

> Mennyire árt egy kis teakályhának, illetve a füstcsőnek, ha a platni
> és a könyök vörösen izzik? Ez komoly kérdés.

Szerintem nem árt különösebben.

A tűzveszélyes eseted tanulságos, figyelni kell. Szerencsés esetben mindenki
átesik ilyesmin.

Nekem olajkályhás esetem volt régen. Nem mindig sikerült jól begyújtani, és
akkor azt tettük, hogy kis olaj összegyűlhetett alul, és égő papírt vagy
ilyesmit beledobtunk, ez bevált.

De egyszer nagyon sok olaj került bele, és az egész kályha kigyulladt, egyre
nagyobb lánggal égett kívül is, mert kifolyt az olaj a levegőnyílásokon vagy
hol, ahogy felforrt. Végül nem tudtam mást tenni, rohantam az udvarra lapáttal,
és sódert-homokot hordtam be, szinte betemettem az egész kályhát. Külön pech,
hogy meg volt jól fagyva kint minden, szóval igencsak nehéz volt a művelet, de
muszáj volt erőltetni.