[Epitesz-barkacs] vaskalyha - maskepp

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 31., H, 13:56:58 CET

Hofferek Attila wrote:

> Közé a kályha falába ne tegyél szerintem légrést, hőszigetelőt.

Szerintem az kell, mert a tűztérnek nem ártana akár a vas olvadáspontja
feletti-körüli hőmérsékletűnek lennie. A vastagsággal lehet variálni. Ha az a
cél, hogy sokáig tudjon kis teljesítménnyel is menni, mert bent nem hül le a kis
huzattal tárolt szén vagy fa, akkor vastagabb kell, ha meg az a cél, hogy hadd
szóljon, mint állat, akkor vékonyabb réteg kell. Ha nulla a réteg, akkor nem fog
ott tökéletesen elégni az anyag.

Vizes kazánokban hogy van? Szerintem magának a tűztérnek ott is ki kéne lennie
bélelve, és csak az égésterméknek szabadna a vasfelületekkel érintkeznie, amikor
már befejeződött az égés.