[Epitesz-barkacs] Mosógép motor hiba (Fagor FE-738)

Horvath Zsolt hozso_001 at freemail.hu
2011. Júl. 4., H, 10:42:20 CEST

Sziasztok!

   Hátha tud valaki segíteni nekem...
   Adot egy Fagor FE-738 típusú, kilenc éves mosógép. Eddig
csak a szivattyúját kellett cserélnem, amúgy szépen működött
a tegnapi napig. Tegnap óta nem hajlandó a dobot forgatni.
   Szétszedtem, megtaláltam a motor vezérlő panelt. Van rajta
egy TRIAC. Ki szeretném nyomozni, hogy vajon a vezérlés
vagy maga a motor halott-e.
   Amit eddig elvégeztem: a TRIAC-ot átkötöttem. Ekkor ugye
(ha ő lett volna a hibás) a dob teljes sebességgel kellett volna,
hogy forogjon. Nos, ekkor sem mozdult meg. Sőt. A TRIAC
egyik lábán megjelent ugye a hálózati fesz., azonban amikor
átkötöttem, a fesz. eltűnt. (Lement 0V-ig). Védelem nem szólalt
meg. Találtam egy ilyet:
http://shop.euras.com/geraetesuche_new.php?modselect=101599&artgroup=4151000000&&vgl=1&g7=3150936N

Tehát motort elvileg tudnék rendelni. Elektronikát is, a helyi
alkatrészboltban. Kérdés azonban, hogy ki a ludas?
   A motort is ki kellene próbálnom, de fogalmam sincs, hogy
hogyan. 6 érintkező van rajta. Ki tudom-e úgy próbálni, hogy
valahova rákötöm fixen a 230-at, hogy kiderüljön, hogy működik-e?
/Elvileg ez egy kefés motor./

   Szervízkönyv, kapcsolási rajz is jöhet!

   Üdv.: Horváth Zsolt