[Epitesz-barkacs] fakad

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Júl. 7., Cs, 21:25:20 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Az a gond vele, hogy az elvből fakadóan örökké víz áll a "sarkában",
> és ott lassan korhad, emiatt dohos szag van.
> (Nem, HJózsi, nem dobjuk ki :-)

Eszembe nem jutna ilyet mondani. Nekem is tetszik a módi, már gondolkodtam is
rajta, hogy nekem is jól jönne egy állókád :-) Csörlővel ereszkednék bele,
nyakig áztatnám az üdehamvast... De nem fogom megcsinálni, macerás.

Láttam a sok ötletet, van nekem is.
A fa korhadását penész okozza, nem? Valami gombafajta.
Van a savo penészölő. Ez végülis hipó, csak a normál háztartásinál sokkal
töményebb, és permetezős, nyomkodós fkalonban van.

Hát szóval én kipróbálnám, hogy ha néha (nem sűrűn) ezzel be van fújva az a
rész, ami állandóan vizes, nem oldaná-e meg tartósan a probémát. Úgy látom, hogy
ez olyan anyagból van, mint egy hordó. Ezek az anyagok rohasztó gombák nélkül az
idők végezetéig bírják a nedvességet, néha ugye évekig áll benne a bor. Vagy
tévedek?

Szóval, ha ki van tutira irtva belőle minden, ami bontja, akkor megmarad.

Nekem ez a szer marhára bevált. Egyszer valódi, falon lévő gomba ölésére vettem,
azóta még másik kétféle dologra is használom. Furcsa módon pl a teásbögrémre
hosszabb idő alatt kirakódott foltosodást (tea nyoma) sokkal gyorsabban és
tökéletesebben viszi ki, mint a hideg zsíroldó. Hófehérre tisztul, utána
öblítés, némi áztatás, maradéktalanuk kijön belőle a hipó, semmi szag, íz. Ez
azért mégse kád, hanem élelmiszerrel összefüggő edény.

Ha nem jön be, még mindig lehet próbálkozni ezzel az epoxis-üvegpaplanos
módszerre.
(Amúgy ismerek valakit, aki ilyen technikával túrakenut épített magának, és
rendszeresen nyomul vele a dunán. Szerintem tudna segíteni, mostanában
ráérősebb. Ha akarod, megkérdezem.)