[Epitesz-barkacs] lyuk fúrás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Júl. 15., P, 00:31:06 CEST

Hofferek Attila wrote:
> Igen, erre nem gondoltam, de bármelyik fal kicentizhető talán, a
> főfalak már tán csak ugyanott vannak.

Pont erre céloztam, hogy nem biztos. Még a vastagságuk se biztos, hogy egyforma.
Nekem is van itt olyan főfalam, ami lent 38 centi, fent csak 30. De ez egy
tökegyszerű szerkezetű ház, lehet ennél sokkal bonyolultabb is.

Engem az jobban izgatna, hogy a födém milyen szerkezetű, és hol fúrom át. Pl ha
gerendás, akkor a gerendákat el kéne kerülni mindenképpen fúrásilag. Ha monolit
beton, akkor meg a vasalástól lehet előre tartani. Talán a marha régi, I
gerendás, kisméretű téglás boltívszerű födémek (van ennek neve, de
elfelejtettem) nem problémásak, mert az I gerendát úgyse fúrja meg az ember, a
tégla meg nem ügy. Itt viszont vastag salakfeltöltések szoktak lenni, ami nagy
szívás fúráskor. :-)

Gondolom villanyvezetésről van szó. Elég szokatlan ez a pinceplafonon vezetés,
és filóztam, hogy miért is, de csak katasztrófaszituk jutottak eszembe. Pl
kisebb tűz a pincében, és vége az áramellátásnak fent. Akkor is, ha vascsőben
mennek a vezetékek.
De hát miért lenne tűz?

Viszont az fontos, hogy a pince is teljes egészében és tartósan a fölötte lakók
hatáskörében legyen. Különben az áramlopástól kezdve kismillió probléma
fordulhat elő.