[Epitesz-barkacs] fakad

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Júl. 18., H, 04:50:47 CEST

Kormos Imre wrote:
> Nekem továbbra is az a véleménye, hogy a tölgyfahordó sem bírná
> sokáig, ha naponta megtöltenéd egyszer vízzel, majd leengednéd szinte
> mindet.
> Víz (bor) alatt sem gombásodik, és kiszáradva sem. Csak ebben az
> állandó félnedves állapotban..

Ennek ellenére senki nem akar hinni nekem, hogy a gombát kell kiirtani, és
minden rendben lesz. Persze a már elkorhadt részek eltávolítása után, aminek nem
kellett volna bekövetkeznie, ha a gombairtás az elejétől meglenne.

Azért persze tönkre tud menni a fa az állandó nedvességtől máshogy is. Alattam
már sokszor szakadt be fából készült járófelület (a galvánüzembekben podesztnek
hívják), de itt elég durva vegyszerek éri állandóan a fát, és folyton vizesek.
Azért nagyon sok évig ott szokták hagyni, és messze nem tölgyfából vannak. És
persze, ha mégis meglepi őket valami gomba, senki nem törődik vele, a
gumicsizmának nem probléma.

Hogy a gombák mire képesek: Egyszer régebben valakitől átvettem ócsón rönk
méretű fákat. Vastagabbak voltak a vasúti talpfáknál, konkrét célom volt velük.
A földre találtam lerakni úgy, hogy keresztbe két valamilyen vékonyabb fa, és
aztán a rönkök sorba felhalmozva. Kb 2 m3 lehetett.

Pár év eltelt, és az egész tetőtől talpig elporladt szinte, a zömét lapátolni
lehetett, a többit elvitte az egyik szomszéd eltüzelni valahogy.