[Epitesz-barkacs] csavarfej

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jún. 1., Sze, 23:38:26 CEST

cst wrote:
> de egy marék varisztorra azert még bealdoznek 1 - 2eHUF-ot

Jó, ezt pont én javasoltam, de ha nincs megoldva a ház és környéke egy
potenciálra hozása, tehát egy normális földelés, akkor lehet, hogy a falban lévő
vezetékek között nem lesz nagy fesz, de a kütyük és a padló vagy a radiátor...
között létrejön a sok kV, és majdnem ugyanúgy fog minden elszállni.

Szóval ez a varisztorosdi akkor jó, ha a bejövő nullasodronyhoz a ház körüli
föld hozzá van kötve, és ha bejön a ménkű, ami miatt itt egy feszugrás
keletkezik, akkor az egész ház és környéke ugorgyon akár 2kV-ot is. Ekkor már
csak a készülékek bemeneti pontjai közti ugrást kell lenyeletni a
varisztorokkal, méghozzá elosztva több helyre, hogy ha a bejövő ménkű áramától
valahova be akar indukálódni a fesztüske, arra se legyen sok esélye.