[Epitesz-barkacs] Fan Coil

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jún. 5., V, 07:29:48 CEST

Ha már témába jött a hűtés.
Tegnap teregetés után felment a páratartalom 64%-ra. Bekapcsoltam egy klímát
minimum hőfokkal, és minimum légárammal, a kondenzvíz csövét kívül belelógattam
egy vödörbe.

Néhány órát ment, de a vödör túlcsordult, a páratartalom lement 55%-ra, miközben
a hőmérséklet gyakorlatilag nem változott (20-21 fok között volt). Igaz, hogy
dolgoztam, ami sok hővel járt viszonylag. Nem gondoltam, hogy egy bő vödör vizet
ki fogok húzni a levegőből.

Asszem ilyenkor nyáron nem is annyira a hűtés, mint a párátlanítás a fő. Lehet,
hogy ha képes lenne a cucc 30%-ra is lenyomni a párát, még a huszonsok fok is
kellemesen elviselhető lenne munkára felöltözve is. Ezen a nyáron a
párátlanításra fogok hajtani, nem a hűtésre. Talán olcsóbb is.