[Epitesz-barkacs] vizoracsere

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jún. 7., K, 08:25:02 CEST

cst wrote:
> az én vízórám adatában az szerepel, hogy átmérője13mm-es, az
> 1/2collost jelent ?

> ha most felszerelnék az épületbe való belépési ponton egy
> nyomásmérőt, akkor a zárt vezetékben levő kb 4bar nyomás
> a kádtöltő csap nyitásakor lezuhanna akar 0,5bar alá is,

Nem valószínű az ekkora zuhanás, de meg kellene tényleg mérni.

Nincs sokkal közelebb a vízórához kerti csap? Ha azt kinyitva, és vödröt
alárakva, megméred, mennyi idő alatt telik meg, és az is valami gyalázatos,
akkor - akkor még mindig nem a vízóra a tuti hibás, lehet, hogy a kerti csap is
szűk keresztmetszetű. :-)

Különben, ha van egy hosszú 3/4-edes cső, és van egy pont, ahol pár centin feles
van, az jelentéktelen nyomáscsökkenést okoz áramláskor.

Azt nem tudom, hogy maga a mérőmű mit okoz.