[Epitesz-barkacs] vizoracsere

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jún. 7., K, 08:30:34 CEST

cst wrote:
> a listán volt több olyan téma, amit nem én hoztam fel, de
> a valódi okát senki sem fedezte fel, pl. én sem
>
> pl. ha a fürdőszobában az átfolyó vízmelegítő hőfokhullámzása
> (pl. a konyhai csap megnyitása, zárása) miatt tüneti kezelés
> gyanánt vegyél 40 - 80 - 120eHUF -ért  ilyen-olyan kád  automata
> keverőszelepes csaptelepet, mert más módon nem tudod szabályozni

Erre én régebben adtam tuti, bevált megoldást villanybojlerre!
Egyszerűen bemenőoldali nyomáscsökkentő nélkül, direktben a hálózatra kötött
villanybojlernél a plusz csap kinyitása nem okoz hőfokváltozást, vagy ha mégis,
az jelentéktelen.

Ha van nyomáscsökkentő, akkor a bojlerből jövő melegvízáram nem változik, a
hideg viszont lecsökken, amikor plusz csapot nyitnak meg a hideg ágon, ezért
forróbb lesz a zuhany vize. Ha meg a meleget nyitják meg, hidegebb lehet.

Mellesleg: nálam a melegvíz 10mm külső, 8mm belső átmérőjű csövön áramlik,
amiknek a hossza nem pár centi. A mosogató felé van vagy 2,5 méter ilyen, a
zuhany felé is megvan egy méter. Elég tisztességesen lehet zuhanyozni, nem
csordogál csak a lé. Szóval ez a keresztmetszet-csökkenéses nyomásesés, amiről
beszéltél, ez marhára nem igaz így.