[Epitesz-barkacs] Fan Coil

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jún. 7., K, 16:35:26 CEST

Lord Hamilton wrote:
> Ez már működött két évvel ezelőtt.
> Letoltam a kútba 40 méter kpe csövet, spirálban, rákötöttem a két
> végét a fűtés rendszerére és a keringető szivattyúval kergettem
> körbe-körbe a vizet a rendszerben. A radiátorok valóban kellemesen
> hűvösek voltak. Két dolog okozta a rendszer halálát.
> Mivel nem volt ventillátoros légkeringetés, csak a radiátorok voltak
> hűvösek, a lakást talán 1-2 fokkal tette elviselhetőbbé.
> A másik, hogy öntött vas radiátoraim vannak, ami nem a legideálisabb a
> dinamikus hőcserére.

Ezek csak elsőre hibák. A fő baj az ilyen rendszerrel az, amit Szepygab is írt:
a kút vize felmelegszik. Nem lehet se sok energiát beletolni, se kivenni.

A másik, hogy ha bármivel a radiátoraidat sikeresen lehűtöd, akkor nevesek
lesznek, lecsöpög a lé, azzal kell valamit kezdeni.

A harmadik, hogy a helyiség egésze nem lesz tőle hideg akkor se, ha deresre
hűtöd, tehát muszáj a levegőt keverni valahogy. Az ilyen célú radiátorok hűtés
esetén fújják a levegőt felfelé.

A víz marha sok ám! Nálam most a páramentesítő megy állandóan, de még csak meg
se tudja tartani a párszintet, emelkedik lassan. Klímával néha kirántok a
levegőből egy vödör vizet, aztán onnan emelkedik újra szépen lassan. Ha nincs
itt a páramentesítő, sokkal gyorsabban emelkedik. Ide valószínűleg egy legalább
200W-os kellene. Most épp van a conradnál, de nincs szivem venni. Inkább
elindítgatom a klímát néha.