[Epitesz-barkacs] Perfect Cooling

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jún. 7., K, 20:26:51 CEST

Acs Gabor wrote:
> Azt mondja az adatlap, hogy 7-12 fokkal csökkenti a hőmérsékletet, a
> páratartalom csak 2-5%-kal nő meg és 0,24kW a 'teljesítmény' (gondolom
> fogyasztás akart lenni).

Igen, a ventillátoré lehet, ami azért ha ekkora, az már elég erősen fúj.

> Minden esetre ha tényleg ennyit levesz a hőmérsékletből, áramot meg
> alig fogyaszt közben, lehet hogy jobban megéri, mint egy klíma. Azt nem

Csak melegüzemben vagy más olyan helyen, ahol sok hő fejlődik, ezzel a rel
páratartalom már magától is nagyon alacsonyra megy le (pl 50 fokos levegő valami
kemence mellett). Itt baromi hatékony tud lenni. Na de lakásban én mindenkit
marhára lebeszélnék. Pl kijön a printerből a papír, és úgy össze fog kunkorodni,
hogy rossz nézni. A ruhák se fognak szívesen száradni.

Hozzá kell tenni, hogy ha majd kánikula lesz, és benne pár esős órácska, akkor a
kinti levegő 30 fokosan lesz nagyon párás. Ha ezt beengeded egy hűvös lakásba,
ami azért hűvös, mert nagy tömegű falai vannak, és nem süt be a nap meg ilyenek,
akkor az ott lehült külső levegő relatív páratartalma akár a 80%-ot is elérheti.
Ha még erre rátöltesz egy ilyennel, a közérzeted marha szar lesz, és a különféle
ruhák, ágyneműk nedves érzetűek lesznek. Szerencsétlen esetben a szekrényben
penészedés indul el. (Ilyesmit hallottam olyantól, aki Kubában járt a 80-as
években, és ott állandóan marhára párás volt akkor a levegő.)

> Ez 208eFt:

Ennyiből egész jó inverteres, agyonszűrős mittudomén mimindent tudó klímát is
kapsz. :-)

És ha klíma, sokan azt gondolják, hogy attól megfáznak meg mittudomén. De hát
muszáj azt olyan kurva hidegre állítani?