[Epitesz-barkacs] A Foldkozi-tenger szintcsokkentese

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jún. 17., P, 14:14:11 CEST

Palasik Sandor wrote:

> Állítólag a Földközi-tenger már vagy negyvenszer kiszádadt és vannak
> helyek, ahol a tenger fenekén másfél kilométer só van. Szóval nem
> egyszer, hanem negyvenegyszer :-)

Azt már hallottam, hogy többször, de hogy negyvenszer, ettől dobtam egy hátast.
:)

Lehet, hogy ha sosem záródna el, akkor előbb-utóbb holttengerré, azaz ahhoz
hasonló sótartalmúvá válna? Mert hogy a só ugye nem fogy semmitől se belőle, az
a víz, ami a szoroson befolyik, és állandóan folyik, az meg csak hordja a sót
bele. Ez volna talán az a mechanizmus, ami az óceán sótartalmát kordában tartja.
Pármillió év, és az óceánok vize édesvízzé, de legalábbis közvetlenül ihatóvá
válik, a földközi tengerben meg lesz egy gigászi sótelep. :-) Utódaink
édesvíz-ellátása megoldottnak tekinthető. :-)