[Epitesz-barkacs] A Foldkozi-tenger szintcsokkentese

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jún. 17., P, 17:24:19 CEST

Ja, különben utánanéztem a földközi tengernek, és találtam adatokat rá, a holt
tengerre meg az óceánokra vonatkozóan, és elég kis eltérés van a földközi tenger
és az óceánok sótartalma között, míg a holt tengeré egy nagyságrenddel kb
töményebb.

Az lehet az ok, hogy a szorosban nem csak befelé, hanem alul kifelé áramlás is
történik. Ezt a fene gondolta. Vagyis, ha valami nagyokos építtetne ide egy
gátat, és csak befelé engednék a vizet, az egész borulna, de piszkosul.

Más kérdés, hogy ha esetleg úgy építenék meg, hogy lent meg kifelé is engednék a
vizet, de én mitagadás, nem igazán hiszek benne, hogy minden ökológiai
szempontból megfelelő gátat, zsilipet építenének, ha egyáltalán ez lehetséges.