[Epitesz-barkacs] http://index.hu/video/2011/06/19/szemethaz/

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jún. 20., H, 23:16:00 CEST

Erdos Zoltan wrote:
> azert megvarom, mig a panelokbol passzivhaz lesz.. :-)
> addig meg eléldegélnék egeszsegben :-)

Én bizony elbontanám az utolsó betondarabig, de asszem nem lehet. Ahogy a régi
bérházakat se. Ezek mind a városi tömörödés szükséges velejárói. Sokkal
töményebben lehet embereket sűrűn elhelyezni bérházakban meg panelrengetegben,
mint falusi, családiházas környezetben. Még a sorházat is überelik.

Viszont azt lehet tudni, hogy a panel, bérház felület/térfogat aránya kisebb,
vagyis könnyebb belőle passzív házat faragni, mint egy hagyományos családi
házból. Sőt, olcsóbb a fajlagos gépészet is hozzá (pl szellőzés).

Ja, és csak egyik irányban kell megoldani, hogy fűteni ne kelljen. Hogy nyáron
ezer fok van bent, az nem számít. :-)