[Epitesz-barkacs] HILTI hol ? Bocs, hogy ide, de nem jelennek meg a leveleim?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jún. 21., K, 13:14:37 CEST

Szabo Endre wrote:
> Szal elnézést, az az érzésem, ha símán írok, nem jelennek meg.
>
> Bele vagyok bolondulva egy ilyenbe, de sosem láttam még élőben. Tud
> róla valaki valamit?
> http://www.hitachi-koki.com/powertools/products/li_ion/gp10dl/gp10dl.html

Konkrétan erről semmit, de hasonló funkciójú hálózati masinám van. Az nagyon jó,
pedig csak 20ezerig tud pörögni. Nem tudom, hogy azt terhelve értik-e vagy
üresjárásban, mint ennél a 35ezret.

A használhatósága pl nyákfúrásra egybe vídiafúróval attól függ, hogy mennyire
"szalad". Ha picit is üt, akkor már erre használhatatlan. A proxxon masinához
nem csak tokmányka jár, hanem patronok is, azzal van esély rá, hogy nem üt a
fúró. Ezért aztán amióta ez van, csak banális hiba esetén törik pl 0,8-as vídia.
(Pl lerakva beleverem valamibe egész kis ütés is elég. Fúráskor meg tízezrével
fúrom a lyukakat másfeles üvegepoxi nyákba, és nem töröm el. Már rövidebb, mert
néha élezni kell ugye.)

Azért kipróbálnék egy 35ezres fordulatszámút is. :-)

Hátránya az aksisnak, hogy annak a súlyát is tartani kell. Valamint kételkednék
benne, hogy egy ekkora aksi meddig bírja a kb 100W-ot, amennyit a gép kér (már
az enyém). Cserébe a tömeg miatt talán még kevésbé rezeg, bár ez a forgórész
kiegyensúlyozottságán múlik.