[Epitesz-barkacs] kompresszios szelloztetes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 1., K, 09:32:37 CET

njjano at firegate.hdsnet.hu wrote:

> Pl. en is epp a napokban gondolkodtam hasonlo dolgon, hogyan lehetne
> megoldani, ugyanis modern, uj nyilaszarokkal szerelt lakasban is olyan
> szinten jon be a por, dzsuva az utcarol hogy a radiatorok felett
> konkretan fekete a mennyezet... Es sajna az utobbi hetekben
> asszonykanal kialakult valami allergia jellegu nyavaja, a szemei
> korul tiszta voros lesz a bor es majd megorul ugy viszket. Szoval jo
> lenne valami szurt tisztitott levegovel tultolteni a lakast, es akkor
> remelhetoleg kicsuknam a porforrast...

Ez biztos jó dolog, viszont az a véleményem, hogy a por jelentős része bent a
lakásban keletkezik. Leginkább a ruhaneműkből, ágyneműkből, de adott esetben a
fal festése is lehet forrás, meg ki tudja, miminden még.

Szóval a levegő portalanítása, tisztítása bent a lakásban csakis valami ott
folyamatosan üzemelő légtisztítóval lehetséges. Ennek a terhelését tudod
csökkenteni azzal, hogy kintről szűrt levegőt juttatsz be.

Ma már sokfélét lehet kapni, de meglepődök néha, mennyi por keletkezik nem
nálam, mert az természetes. :-) Másik, nem poros hely, klímával megy ott is a
fűtés. Ez ugye beszívja a levegőt, és a szívó oldalon van egy ilyen műanyag
hálószerűség, Hát az valami eszméletlen sok port szed össze. Jó gyakran lemosom
zuhannyal. Aztán ott a páracsökkentő ketyere, annak is hasonló van a szívó
oldalán, azt még nem mostam le, de lassan meg kell kukkolnom, hogy lehet azt
kiszedni és lemosni.

Házilagosan talán a legegyszerűbb légszűrés valami autó légszűrőn átküldött
levegő lehet. Ezt akár a kinti levegőre is lehet alkalmazni, de akár benti
légszűrőt is lehetne ilyenből barkácsolni, ha a készen kapható ketyerék drágának
minősülnek. Igaz, hogy azok talán többet tudnak, jobb szűrőik vannak, vagy
tudnak vizes vagy elektromos úton is port kiválasztani. Szeritnem allergiás,
asztmás esetekben érdemes beruházni egy profibb cuccra.
A poratka meg egy egész más téma, az ellen más, spéci eljárásokkal lehet
védekezni, de előbb ki kell deríteni, hogy ez okozza-e az allergiát. Ma még
nincs tavasz, nincs virágpor, szóval biztos nem ilyesmi az allergia oka.
Hacsaknem a lakás van tele növényekkel, vagy esetleg macskusz házikusz? (Át kell
állni macskusz kitekattuszra --> semmi cicó! :-) )