[Epitesz-barkacs] kompresszios szelloztetes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 1., K, 10:03:24 CET

njjano at firegate.hdsnet.hu wrote:

> A helyzet az, hogy ez egy foldszinti lakas, es elotte megy el egy ut
> ami elegge kemenyen emelkedik. Tehat gyakorlatilag az ut szintje
> alatt vannak a nyilaszarok. Raadaskent igen komoly kamion, kisteher
> es hasonlo haszonjarmu forgalom bonyolodik ezen az uton, ahol persze
> mindegyik padlogazzal gyorsit felfele. Ugyhogy nekem semmi ketsegem,
> a fekete lerakodas a radiatorok felett az dizelkorom, esetleg a
> lefele utrol szarmazo fekpor...

Ez nagyon spéci helyzet, nem tudtam.
Na akkor mese nincs, kell kemény szűrés. Elsőre ajtó- és ablakcsere tömítettre,
ha még nem lenne. Másodikra meg, ha nincs is rá pénz, erre az autólégszűrős
ventillátoros túlnyomásos légbefúvásra mindenképpen lehet gondolni, ez elég
olcsó. Később meg a hepa meg mittudomén milyen szűrős légtisztítókra, meg a
befúváshoz alkalmazott ilyen szűrőkre.

Nem akartam bedobni a lehetőséget, hogy néha a korom dohányzástól jön létre a
radiátorok felett, de így, hogy leírtad, mi az ábra, ezt elvetem. Ezt a
dízelkormot nagyon komolyan kéne venni. Ez direktben rákkeltő hatású! Szerintem,
ha már vannak tünetek is, minél előbb, szinte mindent félredobva bele kell fogni
minimum a legegyszerűbb megoldások valamelyikébe. Meg majd, ha nem lesz ilyen
szmogos a levegő, nagyokat kirándulni tiszta levegőjű hegyekben, hátha
visszaalakul valami.