[Epitesz-barkacs] kompresszios szelloztetes

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Már. 1., K, 12:01:24 CET

njjano  <njjano at firegate.hdsnet.hu> 2011.03.01. 11:54:15 +2h-kor írta:

> [...]

háááát, akkor  mérjük meg....
-----------------------
http://e-gepesz.hu/nyomtat.php?id=5992

1. ábra Az ajtóba beépített „Blower door” mérőműszer

A mérés módja a következő: a lakás egy kültéri ajtajába beépítjük a mérő
műszert (1. ábra), mely egy ponyvából, nyomásérzékelőkből és egy ventilátorból
áll. A külső nyílászárókat bezárjuk.

A „Blower-door” működési elve az, hogy a lakáson belül a környezeti
légnyomáshoz képest 50 Pa túlnyomást hozunk létre, és vizsgáljuk az ekkor
kialakuló térfogatáramot. A túlnyomásos teszt során annyi levegőt nyomunk az
épületbe, hogy 50 Pa túlnyomás jöjjön létre. Hasonlóan elvégezzük a
depressziós mérést, csak fordítva, annyi levegőt szívunk el az épületből, hogy
50 Pa nyomáskülönbség jöjjön létre.

A két mérési eredmény középértékét n50-es légcsereszámmal jelölik.
akárhogy olvasom a cikket, jól záródó lakásnál elektromos ventillátoros
külsőlevegő
beszívó mindenképpen kell,  nesze neked passzívház