[Epitesz-barkacs] kozepallasu muszer?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 3., Cs, 21:32:54 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> 0,060V / 60 A = 0,060 / 60 =  0,001 ohm
>
> ez készen is kapható, vagy házilag is el lehetne  készíteni?

Készen is kapható, meg házilag is lehet készíteni. :-)

> mondjuk szerintem egy meghatározott rézdrótból egy meghatározott
> hosszú darabkából biztosan meg lehetne oldani,

Nem az igazi, nagy a hőfokfüggése. Manganin kell. Abból is afféle 5mm átmérőjű
darab, vagy hasonló, réztömbökbe beforrasztva (keményforrasztás), már ha tényleg
ilyen 40-50A-t akarsz mérni.

De lehet máshogy is. Pl létezik hall dc áramváltó, csak félek, hogy azt a néhány
ezer Ft-ot nem akarod rá kiadni.

Aztán persze mégis elfogadható lehet rézdróttal is. Ha aszondod, hogy 6-os van,
abból
l=R*A/ro=0,001*6/0,017=0,353m-es darab kell.