[Epitesz-barkacs] indukcios Alaska IC1800

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 13., V, 09:16:46 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> értem én az érvelésed :-)
>
> de ettől függetlenül:
> indukciós: napi 23h standby  180Ft/hó
> adsl modem + router napi 12h potyaenergiafelhasználás
> 500Ft/hó,
> TV+ földi digit settopbox csoport ( standby 12Wh ) kb 500Ft/hó

Na de nem jó az érvelésed, mert nem "ettől függetlenül" vannak a dolgok. Ha
összeszámolod az összes ilyen hulladékenergiát, akkor minimum akkor, amikor
fűteni kell, és tényleg villanyradiátorral fűtesz, akkor tutira nem veszteség.

Kb olyan, mintha felosztanád 1, 2, ... n részekre a villanyradiátorod
fűtőtestét, egyenként lenne mind 2W-os, és elkezdenél filózni azon, hogy mi
lenne, ha ebből az n-ből m-et kiiktatnál, hiszen m*2W az már havi x Ft
megtakarítást adna. Na persze, de akkor a mondjuk 16 fok helyett csak 14 fok
lenne, és a gondolat folytatható a teljes fűtéselhagyásig. :-)

Ha a fűtés sokkal gazdaságosabb, akkor persze már más az ábra.

Ismerem a manapság szokásos dumákat, külön kampány is van ezeknek a standby
cuccoknak a kikapcsolására. Nagyon hangzatos tud lenni, ha összeszámolják, hogy
egy háztartásban van kemény 15W, és van a világon ilyen háztartásból 1 milliárd,
akkor az hány erőmű megspórolását jelenti. De ott van a bibi a dologban, hogy
nem veszik figyelembe ezek fűtésbeli hozzájárulását, meg főleg az arányát. Ugyan
jól hangzik a 15milliárd watt, a 15GW, de az már a felfoghatóság határán van,
hogy egy-egy háztartás fűtésre meg nem standby energiára éves átlagban nem
15W-ot, hanem 1-2 kW-ot biztos használ folyamatosan. 1kW az már ugye 1000GW.
Szóval megfogták a sokban a lényegtelent.

Pl ha nekifognál hőszigetelni, akkor az már a sokban egy tettenérhető
megtakarítás lenne, míg ez a standby téma elenyésző. Persze semmi akadálya
mechanikusan is kapcsolgatni tv-t pl. Vagy kapcsolós hosszabbítóba dugni az
indukciós rezsót, stb.

Na de akkor azt is bele kell venni, hogy ezek elromlanak, ki kell cserélni néha,
vagy ha nincsenek is, meg kell venni őket. Pl egy kapcsolós hosszabbító pl
legyen 1500Ft (fogalmam sincs, mennyi, csak saccoltam). Ebből a pénzből eljár
egy évig is tán az indukciós standby-ban, és nem is biztos, hogy képes lenne
kapcsolni az áramát megbízhatóan. :)