[Epitesz-barkacs] Árviz - volt : Feljelentes - hova ?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Már. 13., V, 19:48:05 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2011.03.13. 20:01:55 +1h-kor írta:

> Itt érhető tetten a kettőn közötti igen jelentős szemléletbeli eltérés.
>
> Ha nekem kéne meghatároznom, akkor kísérleteznék: megépíteném néhány kisebb
> méretben, megmérném, hogy alakul a méret növekedésével az áteresztés, és
> extrapolálnám a valós méretekre. :-)

a K épület alagsorában sok ilyen modellezést láttam, csodálatosak voltak :-)

kb 25 - 30 évvel ezelőtt boldogult mélyépítési tanulmányaim során
vagy szabványok, vagy "szabvány alatti" "szakmai irányelvek" alapján
számolható, vagy kezdetben akár becsülhető is

az biztos, hogy Zsolt által mért 3m széles kishidak keresztmetszete
( áteresz -- most néztem meg -- csak a 2m-nél kisebb lukaknál vannak )
elég tiszteletreméltó átfolyást feltételez