[Epitesz-barkacs] indukcios Alaska IC1800

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 13., V, 20:55:48 CET

Pataki István wrote:

> Féélretéve a tréfát, Józsi, te úgyis szeretsz (meg tudsz is) számolni,
> nekem meg nincsen kedvem hozzá:(, de kiváncsi vagyok arra, hogy ha
> valaki gyalogos vagy autós sima balfácánságból megállásra vagy
> legalábbis lényeges lassításra kényszerít egy villamost, az akkor
> elpocsékolt energiával meddig lehetne sztendbáj hajtani az otthoni
> cuccokat?

Nincs pontos kiinduló adat hozzá, de ha felveszek önkényesen néhányat:
Megy a villanyos mondjuk 40 fölött picivel (12m/s legyen), a tömege meg kb 50
tonna, akkor az elpocsékolt energia:
0,5*m*v^2=3,6MJ, szóval 1kWh

Ha a lakásban a standby holmik összesen mondjuk 20W-ot emésztenek fel, akkor
180ezer másodpercre lenne elég, az bizony csak alig több, mint 2 nap.

Ezért viszont átgondolandó, hogy ha a villamos visszatáplálós lenne, és nem
disszipálná el a fékezéskor az energiát, és ha egy villamos naponta kb 200-szor
ezt elköveti, és van tudomisén 100 villamos, akkor az már durván 72GJ naponta.
Ebből már kijönne bő 40ezer háztartás éjjel-nappali 20W-ja.

Az is látszik az egészből, hogy a mozgó tömegekben milyen kevés energia van
ahhoz képest, amire az ember zsigerből számít. Pl a villamost simán
felgyorsítaná veszteség nélkül egy 80-100Ah-s aksi.