[Epitesz-barkacs] indukcios Alaska IC1800
Mágus Bérprogram Demo
magus.demo at dpg.hu
2011. Már. 13., V, 20:23:02 CET
Mágus Bérprogram Demo <magus.demo at dpg.hu> 2011.03.13. 21:10:16 +2h-kor írta:
> Pataki István <pataki.istvan at freemail.hu> 2011.03.13. 20:33:27 +1h-kor
> > valaki gyalogos vagy autós sima balfácánságból megállásra vagy
> > legalábbis lényeges lassításra kényszerít egy villamost, az akkor
> > elpocsékolt energiával meddig lehetne sztendbáj hajtani az otthoni
> > cuccokat?
> A 2500-asokba 1940-41-ben, illetve öt kocsin már csak a háború
> elvonulása után, 1948-ban tudták végrehajtani a motorcserét.
>
> A 2500-as típuson alkalmazták sorozatban a 2806-os motorkocsin kipróbált
> áramvisszanyerő -rekuperációs- berendezést. A villamosokon a fékáramkört
> átalakították ún. Töfflinger-kapcsolásúra, ehhez kapcsolódóan egy 24 V-os
> akkumulátort és egy vonalfeszültséget figyelő relét szereltek fel. A
> villamosfék hat fokozatából háromban lehetett hasznosan fékezni, ekkor egy
> kék
> lámpa is jelezte a vezetőnek, hogy a hálózat alkalmas-e a visszatáplálásra.
> Kb. 12 km/h alatt már a motor által generált feszültség már alacsonyabb lett
> a
> vonali feszültségnél, így eddig a sebességig lehetett rekuperálni. Az így
http://villamosok.hu/nza/toff.gif
> elért energiamegtakarítás 20-22 % körül alakult. A 2500-as kocsikra sínfék
> is
> került, amit a villamosokra felszerelt akkumulátor táplált.
>
--------- következő rész ---------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: toff.gif
Type: image/gif
Size: 38913 bytes
Desc: nem elérhető
URL: <http://lists.javaforum.hu/pipermail/epitesz/attachments/20110313/5bc2c560/attachment.gif>
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról