[Epitesz-barkacs] adattárolás-mentés-megőrzés-katasztrófa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 17., Cs, 18:35:32 CET

Zsolt wrote:

> Szóval hogyan lehetne hatásosan megvédeni néhány dvd lemez tartalmát
> mindenféle kártól ?

Amellett, hogy azok maguktól is elvesztik az adatokat...

> Gondoltam itt arra, hogy egy acél csőnek az egyik végét teljesen
> behegesztem, míg a másik felére meg valami atomikus zárat teszek
> szintén vaslapból... De ha minden tönkre megy akkor mivel fogom
> elolvasni ezeket a lemezeket, honnan lesz hozzá egy számítógép ami
> olvasni tudja, vagy annak is kellene egy acél kazetta ?
> De ha minden tönkre megy akkor miből lesz villany amivel működni fog
> az a számítógép ?

Ez mind megoldható, de ami már nehezebb: ha mindenki tönkremegy, ki fogja
megnézni a tartalmakat? :-)

> Lehet, hogy a jelen civilizáció után még annyi írásos nyom sem fog
> maradni mint az egyiptomi, meg a maja ákombákomok ?
> Pedig talán lehet, hogy technikailag sokkal fejlettebbek vagyunk...?

Amíg megvagyunk, nem lehet. Ha meg már nem vagyunk, lehet. Jómúltkor volt egy
film a tv-ben, ami pont erről szólt. Nagyon ügyesen, szisztematikusan haladt
előre az időben, hogy a természet hogy veszi birtokba az ember által -
mondhatni - bitorolt területeket. Hogy rohad el minden, a vasak, a hidak, a
beton..., max a rozsdamentes acélok meg még pár ilyesmi marad meg. És hát ezek a
piramisok...

De én tovább mennék (mentem már korábban is): Ha majd a nap ideje lejár,
felfúvódik, vörös óriás lesz belőle, bekebelezi a földet is mindenestül. Igaz,
hogy odáig még van pármilliárd év, de ha majd bekövetkezik, minden emberi emlék,
minden épített és bárhogy tárolt infó gyakorlatilag elvész, kivéve a kibocsátott
rádióhullámokban hordozott infókat, meg a naprendszeren kívülre jutó
űrobjektumokba rakott kis frinc-francokat, ha azok egyáltalán képesek
megmaradni. Hacsaknem odáig is létezik majd az ember vagy valami utódja (a
rengeteg idő alatt mai szemmel szerintem felismerhetetlenné mutálódik), és talál
magának másik élőhelyet, esetleg csinál magának földi anyagokból.

Na aztán ott van a túlvilág - kinek-kinek a hite szerint. Ott mindennek
megmaradhat az emléke.

Addig is, maradva a realitásoknál, én nem dvd-kre szavazok, hanem néhány
winyóra, amiket más-más helyeken kell tárolni. Itt nem lesz cunami, az tuti. Az
atlanti óceán kb 1500km-re van, a földközi tengerben meg tán még sosem volt
cunami.