[Epitesz-barkacs] izomzattan

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 23., Sze, 15:13:24 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> 1.) az utcai kerékpározás az "exercise bikes"-hez hasonló
> részleges izommozgása már megvalósul (szerintem) :-)
>
> az "exercise bikes" rajzocskája szerint csak a láb működik,
> a semminél több, de ( a többihez képest ) eléggé nokedli :-(
>
> 2) néztem Józsi "treadmills" gépét, de ez is csak a hátizom
> mozgatásával több, mint a kerékpározás, de még ez sem az igazi
> 120-140kg esetén a pangó beleket kellene mozgatni, szóval egy
> evezőgéppel pörgetve a kukoricadarálót ( a lendkerekes hajtás
> energiáját "kicsatolva" ) már szívesebben használnám :-)

Nem kell mindent egyszerre akarni.

Nekem pl van ez a gyaloglógépem (futópad, de én a büdös életben nem fogok rajta
futni, ő maga meg remélem, nem fut. :-) )
Ezenk kívül van egy hasizomra való egyszerű masina, aminek az a célja, hogy
túlsúlyos állapotban is lehetővé tegye a hasizom tehelését anélkül, hogy totál
kikészüljön az ember. Szépen belőhető a szükséges terhelés.
A következő már nem is masina, csak rugó. Arra szolgál, hogy sokat tudjak
guggolni. Egyik gép se használja ugyanis ki pl a térdet teljes behajlításra, max
az evezőgép, de az is csak kinyújtáskor ad erőt, tehát összehajlításra nem.
Pedig a beszűkült (arthrosisos) térd behajlításához némi erő is kell, de túl
nagy nem jó, mert károsodást okozhat. Tehát nem jó natúr az üdehamvast
ráengedni. :-)

Amit még csinálok, a normál, általános iskolás karmozgatások (vállizület
javítás), valamint kézisúlyzóval lógatásból bicepsz vállig, onnan fej fölé
kinyomás, váltott kézzel, szóval egy ilyen az egyik egy a másik kézzel.

Ami tervben van még az egy kötélhúzógép, de az még odébb van. Ennél tovább már
csak akkor megyek, ha már tökéletesen tudok guggolni, akkor jön a súlyzó:
szakításokkal, mert az segít a gerinc melletti izmok megerősítésében, amitől a
gerincproblémám elmúlását remélem. (Comb felületi zsibbadás, ha sokáig állok
vagy megyek, ezért még muszáj busz vonalán gyalogolnom, hogy a megállókba leülve
nyújtogassam a gerincemet hátul, aminek a hatására másodpercek alatt eltűnik a
kellemetlen jelenség.)

Továbbá: aki túlsúlyos, annak jó esélye van arra, hogy az aerob rendszere
(szív-tüdő) nem elegendő akár egy izomcsoport normális, tartós ellátásához sem.
Tehát ha ezt szeretnéd fejleszteni (márpedig célszerű), akor bármelyik,
rendelkezésedre álló lehetőséggel akár végletesen is ki lehet terhelni. Akár
simán gyaloglással is - nem is beszélve a futásról, de azt ilyen 120-140 kiló
között marhára nem javasolnám.

Épp az imént (fél órája) értem haza a mai gyaloglásomból. Mértem a pulzusokat. A
maximális 148 volt a kis ketyere szerint. Hát kell ennél több? Simán vizszintes
úton is összejön a 130, ha kilép az ember rendesen. Még mindig szárad a hátam.
:)

Sajnos az a tapasztalatom, hogy a nagyarányú izomfejlesztést, tehát ami régen
volt, hogy fél év alatt látványosan megvastagodott pl a combizmom, azt el lehet
felejteni. Amire törekedni kell, hogy az állapot minimum ne romoljon. Ha lehet,
inkább javuljon, ezen belül is a szív-tüdő rendszer. A túlsúly miatt pedig meg
kell tanítani a szervezetet (májat) arra, hogy zsírból is lehet várat (cukrot)
építeni. Ez olyan, mint régen a szocializmuban, csak akkor szarból kellett várat
építeni. :-) Ez se kis meló ám! Jó sok türelmet igényel, mert naponta 1-2 órát
rá kell szánni, ennyi ideig nyomatni lassan növelve a puzlust 130-ig, de
legalább 120-ig, és ezt tartani ezalatt a kb 2 óra alatt. Ha van rá idő, lehet
növelni, és ha már biztonságban érzed a keringési rendszeredet, lehet a
pulzussal is följebb menni. Az elején semmiképpen ne nyomasd még 140-ig se
nagyon!

A másik, hogy azon kell lenni, hogy az izületek ki legyenek lazítva, rá kell
hajtani, hogy az idősödő szervezetben is legalább kicsit sikerüljön ráközelíteni
az eredeti mozgástérre. Hajolás, guggolás, vállkőrzés, hátralendítés...
nyakkőrzés, tekerés, ésatöbbi, biztos sok van még.

Ha már ezekkel elégedett vagy, plusz a normál súlyra is sikerült ráközelíteni,
akkor esetleg lehet izomfejlesztésen is filózni, de ebben nem tudok tanácsot
adni, én már-már lemondtam róla.

És az istenért, ezt a visszatáplálós ökörséget felejtsd már el! Sosem fogod
megoldani, ha meg igen, az nudlit se fog érni, de legalább sokba fog kerülni. De
a legrosszabb, hogy erre hivatkozva (saját magad előtt) a büdös életben nem
kezdesz el érdemben semmit, mert amíg ez nincs megoldva, addig ugye nem kell
mozogni, mert nincs még kész a csodaketyere, ami minden izmot úgy mozgat meg,
hogy közben köszörülni lehet a villanyóra kerekén, ami visszafelé forog. :-) A
végén az ember a halálos ágyán filózhat már csak el, hogy melyik bldc motort is
kellett volna használni a visszatápláláshoz - de odáig egyetlen milliwattórát se
dolgozott.

Szóval a javaslatom: kezdd el bárhol, bármivel, ami a rendelkezésedre áll, akár
az utca és alkalmas cipő, utána lassan egy-egy plusz kütyüt el lehet követni, ha
van rávaló, meg lehet venni, ami segít a kövekező megoldandó feladatban, de az
előző módit nem kell elhagyni.