[Epitesz-barkacs] üvegcsiszolás mivel ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 24., Cs, 18:03:49 CET

Palasik Sandor wrote:

> Köszönöm a tippeket. Jópofa, hogy nagyító alatt lehet vele köszörülni
> a fúrókat, így legalább látom, hogy mit kéne csinálnom. No, csinálni
> még nem sikerült ...

Ehhez szerintem nemhogy fölösleges, hanem kifejezetten durva minden olyan
eszköz, ami jól visz, nagy a sebessége.

Milyen fúrókat akarsz köszörülni? A nagyítóból gondolom, hogy nyákra valókat.
Acél, vagy vídia?

Nekem teljesen bevált a csak erre használt, finom kaszakő. Kell egy jó erős
szemüveg (mindenkinél más), amivel 10 centire is lehet élesen látni, aztán a
kövön, amiben nincsenek lyukak meg kiálló részek, egyszerűen kézzel húzogatom. A
dolog olyan sikeres, hogy van jó régi 0,8-as vídia, ami már kb 4mm-re rövidebb
az újnál. Tehát nem törés által rövidült meg, hanem a sok-sok élezéstől. Pedig
nem kell olyan gyakran, egy élezéssel többezer lyukat lehet fúrni vele 1,5mm-es
üvegszálas epoxiba.

Aztán lehet, hogy szerencsésen kifogtam ezt a kaszakövet. Azóta van másik
(kaptam, amikor egy töröttel fentem valakinek a kaszáját), de abban sokkal több
a kötőanyag, nem visz jól, csak egy valamire tudom használni. De biztos lehet
kapni jófajta finom, de kemény (általában szürke) fenőkövet.