[Epitesz-barkacs] Elektromos fogyasztas ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 27., V, 15:52:57 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> otthon feltöltök egy akksit, és utána hajtom róla a bicajt, ez
> kb olyan, mintha "Elromlott generátorral mennék éjszaka" egy autóval

Hát kb. Ilyet már csináltam. Kanadából jött ismerős, megbeszéltük, hogy
találkozunk valahol a városban. Majdnem a célhelyen voltam, amikor az autó nem
akart tovább menni. Akkora mázlim volt, hogy egy parkolóhely volt a közelben, és
lendületből még épp ki tudtam állni. Elindítani nem lehetett sehogysem.

Az aksi töltése szállt el. Nem volt más lehetőség, a közelben (1km-en túl) volt
egy bolt, vettem egy új, feltöltött aksit, a srác rokonánál (ahol lakott itthon)
találtunk szerszámokat, beraktam, és azzal mentünk ide-oda egész nap a városban,
de láttam, hogy töltés az nincs.

Sötétedett, amikor még akart menni még pár helyre, de hazavittem, mert ez az
aksi is lemerült volna. De egész jól helytállt sok órán át. Éjszaka nyilván a kb
15A a maradékot elég hamar leszippantotta volna. Frissen töltött éjjel is elmegy
annyit, hogy az ország bármely pontjáról hazaérjek Bp-re, mert 60Ah-s volt,
tehát azért talán lett volna benne mondjuk 4 óra.

> hogy egy átlagos személyautó éjszaka lámpákkal, szokásos
> fogyasztókkal közel 25A körüli áramot fogyaszthat.

Na azért szerintem ez sok. Két tompított 55W/db, két hátsólámpa, mondjuk 5W/db,
5A gyújtás meg amit még a motor vezérlés kajál, ez összesen kb 15A lehet. Meg
kéne mérni.

> most már csak az egy másik kérdés, hogy 25Amperrel gyorstöltést fel
> vesz-e egy 12V 55Ah-s akksi ?

Eléggé, de ha meg van fogva a fesz, nem sokáig fog ennyit felvenni. Márpedig meg
kell fogni a feszt.