[Epitesz-barkacs] Fw: villany rotációs

Varga Tibor vti61 at freemail.hu
2011. Már. 28., H, 11:03:22 CEST

Sziasztok!Gábor! Azt írod, hogy agyagos a föld. Azt is írod, hogy az elektromosnak kicsi a tömege.Én több féle földet rotáltam már régebben benzinessel.Tudtam fordulatszámot változtatni a gázkarral, tudtam egy kézzel vezetni, amikor azekét jól sikerült mögötte beállítani.Az legnehezebb ilyenkor tavasszal volt, mert nem ment elég mélyre a kemény letömörödötttalajban. Amit én használtam annak a tömege valahol 20 és 30 kg között volt.Mégis fel-felugrott, amikor olyan valamit talált valamelyik kapa.A kemyély talajon meg vagy 3-5 alkalommal kellett végigmennem, vagyránehézkedtem, jobban rányomtam a talajra, vagy sokáig vártam egy helyben.Esetleg megdöntöttem oldalt, hogy az egyik oldalon menjen mélyebbre, aztán a másikon. Szóval egy könnyű elektromos szerintem csak a felásott föld porhanyósítására alkalmas.Kérdés, hogy elegendő-e a kapák forgási sebessége? Kicsit más téma:Valamikor vettem egy Black & Decker elektromos láncfűrészt 20 000Ft alatt.Aztán csodálkoztam, hogy elég lassan vág.Később vettem egy Stihl láncfűrészt, amikor az előbbi tönkrement.Ez majdnem háromszor annyiba került. De a lánc sebessége miatt jóval gyorsabban vág,pedig ugyanakkora az elektromos teljesítménye.A hangja miatt vettem elektromosat. Szóval, az elektromos rotációs kapa is valószínűleg elég lassan forog, hogy legyen nyomatéka,szemben a benzinessel. Ha meg lassú a használata, akkor elég türelmes vagy-e?Magamból kiindulva a lustaságom vagy a türelmetlenségem a nagyobb?Ez persze korral változik. Üdv. Tibi