[Epitesz-barkacs] Éves fűtés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 28., H, 15:41:49 CEST

Acs Gabor wrote:
> Van nekem egy olyan kicsi, elektromos ventilátoros fűtőszerkezetem.
> ezt ha úgy kapcsolom, hogy csak ventilátor legyen, akkor emelkedik a
> lábamnál kb. 18 fokra, de még az is kevés.

Szerintem nem attól lesz melegebb, mert a kb 10-20W-os ventije ontja a hőt,
hanem mert odakeveri kismértékben máshonnan a melegebb levegőt. Ráadásul, ahogy
írod is, huzatot csinál, mert ez relatíve erősebb venti, arasznyi a
"szárnyfesztávja".

Ha fűtésre kapcsolod, a hő máshova is megy.

Ha viszont valami lassú, csövön át történő lég-odaszállítást csinálnál, nem
kellene plusz hő, és huzat se lenne.

> A földre állított PC sok szempontból sem szerencsés.

Valóban. Én pl rühellek bemászni az asztal alá, ha valamit matatni kell a
kábelekkel. És nem is földön van a dög, hanem egy betonkockán. :-) Azért, mert
amíg direkt a földön volt, jópárszor sikerült belerugni, ami nem egészséges
neki. A betonkocka meg se moccan egy kis belerugástól.