[Epitesz-barkacs] Besurrano tolvaj

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
2011. Már. 29., K, 13:28:21 CEST

> ami nekem tetsző az egyik leírásban, hogy egy 12Voltos Wartburg
> gyujtótrafóval meg lehet csinálni, szikraköz egy gyertyából meg van,
> az 1 másodperces jel is előállítható lenne egy 555-ös IC-vel

Kb. harminc éve egy olyat javítottam, amiben egy 1 mikrofarádos kondenzátort
töltöttek 300 voltra és azt sütögették egy Lada gyújtótrafóra pár
másodpercenként egy tirisztorral. 12 voltos akkuról ment. Volt benne
szikraköz is, de csak azért, hogy a szufla ne maradjon benne a trafóban,
akkor ütött át, ha éppen nem fogta valaki (azaz állandóan :-) )

Palasik Sándor