[Epitesz-barkacs] Kapu

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 30., Sze, 12:49:27 CEST

vajk fekete wrote:
> most turtam egy kicsit: www.nyeste.hu

Igen, őket én is megtaláltam.

> ugy tunik nem feltik a tudast, kint van minden a weblapjukon,
> vallalnak komplett keszet is, de alkatreszt is adnak, tervezesi
> segedletek kint vannak, stb.

Na abba belenéztem, igen szerény, sokkal precízebbet is találtam.

> akinel ilyen motoros cuccot lattam, ott kulccsal lehetett nyitni a
> kupplungot csak.

Ja, lehet, hogy az így megy, erre nem figyeltem.

Aztán azt se figyeltem meg, hogy a kapu zárt állapota az egyértelműen a hajtáson
múlik? Tehát nincs és nem is szokás berakni külön zárat?

Ekkor ugye csakis valami öznáró, tehát csigahajtómű jöhet szóba.

Valaki mondta nekem, hogy a motor valami kW körüli, de mindenképpen párszáz
wattos.

Én meg számolgattam, hogy ha a kapu tolásához 20 kilós erő kell, mert szorul,
mint dugó az üvegben, és 0,2m/s a sebesség (szerintem jóval lassabb szokott
lenni), és 40% a csigahajtómű hatásfoka, akkor is csak 100W-ot vesz fel az
összes mechanika. Minek raknak be bazi erős motorokat? Hogy adott esetben
gyerekprésnek is lehessen használni? :-)

Pont ebben, ha nem szabálytalan nagyon, szívesen eltérnék a szokásoktól.
Olyasmin töröm a fejem, hogy azt hogyan lehetne megoldani, hogy sokkal
gyorsabban mozogjon a kapu, de ha akadály van, akkor nagyon hamar tudjon
megállni. A gyorsabb mozgás nem probléma, áttétel kérdése, a hamar megállásnál
valami fogaslécbe ugró szerkezetre gondoltam. Aztán lehet, hogy ez hülyeség, nem
szokás. Csak belegondoltam, hogy mennyit várnak az emberek naponta az 5 centi/s
:) sebességű kapu miatt...