[Epitesz-barkacs] Kapu

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 30., Sze, 12:56:45 CEST

Acs Gabor wrote:
> Csak arra akartam célozni, hogy nekem is jól jönne egy ilyen kapu :)))

Nna akkor már 3-an volnánk? :-)

> Épp most kell csinálnom egy készüléket, amit valami 5-6 éve terveztem,
> sok éve nem is rendeltek belőle. Az, amíg összeszedem hozzá az
> infokat, az alkatrészeket, kb. 10x annyi idő, mint amíg elkészítem.
> Pedig ennél még arra is volt eszem, hogy ledokumentáljam.

Asszem az az oka, hogy az egy egész más műfaj. Gondolom csináltatod a nyákot is,
a dobozt is... és ha 50db készül, akkor is ugyanannyi az egyes holmik miatti
utazgatás, papírmunka, egyéb mozdulatok. Az összerakás meg persze arányos idejű
a számmal, de az biztos a kisebb része.

Viszont ilyen dögöket, mint pl a kapu, az anyag összejön egy nap alatt, ha tudja
az ember, hogy hova menjen érte, és mit kell venni, az összerakása viszont szép
kis feladat.

Itt még van egy érdekes része is a dolognak: kell egy bazi betontömb, amit úgy
kell méretezni, hogy semmiképpen ne forduljon ki a földből. Még ezen is kell
valamennyit törpölni, mert nem annyira evidens a dolog. Persze nem akarom
spiccre méretezni, de 3 m3 betont se szeretnék bedolgozni. :-)