[Epitesz-barkacs] Kapu

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 30., Sze, 15:31:59 CEST

SZIGETI Szabolcs wrote:

> Viszont valóban, annak utána kéne nézni, hogy esetleg mi lehet
> kötelező biztonsági szempontból. Múltkor láttam egy nagyon jópofa
> dolgot, a kapu élére egy gumicső szerűség volt rakva, aminek a végén
> gondlom egy nyomásérzékelő volt, és ha valaminek nekiütközött a kapu,
> akku megállt. A gumi egyben védte a gyerek buksi fejét, másrészt
> pedig sokkal gyorsabban észlelte a gondot, mint mondjuk a motor
> áramfelvételén alapuló védelmek.

Ez jól hangzik. Lehet, hogy ilyen valamit is próbálok alkotni. Még meghibásodás
ellen is lehet valamit csinálni, pl nyomás van benne, ami ha elszökik, akkor
minimum bejelez.

De biztos más módi is lehetséges szintén ilyen puha gumiéllel. Pl végigmegy
rajta valami erős fonal, és ha valahol benyomódik, akkor a vége meghúz egy
mikrokapcsolót.

Ezek a kapuk amúgy nem áramnövekedésre állnak meg, ha valaki odamegy, hanem
infraakármi is van hozzá. Tehát elég belenyúlni az 1-2 sugárba, és már meg is
áll.