[Epitesz-barkacs] aramfejlesztes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 30., Sze, 20:39:24 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Azt direkt erre méretezik? Szerintem nem lehet általános.

Úgy értem, hogy maga az alapáramkör könnyen lehet, hogy akárhogy is méretezik,
eleve visszatáplál, ha betolnak neki energiát. Nem üzemszerű ugye, mert
üzemszerűen nem szoktak a fogyasztók visszatáplálni. Nem tudom, hogy van
megoldva, hogy mit csináljon, ha visszatér a hálózat, de gyanús, hogy valami
(szilárdtest)relé kapcsolgat, ha elmegy vagy visszajön a hálózat.

Vannak nagy, komoly inverterek, amikben maga a 3f inverter egymaga meg tudja
oldani, hogy az aksiba vagy ból közlekedjen a delej, tehát teljesen
szünetmentesen ott a delej. Persze gondolom, ha elmegy a hálózat, leválasztja,
és amikor visszajön, először rászinkronoz, aztán összeköt, és megkezdi
ugyanazzal az inverterrel az aksi töltését. Pl ilyenek a kórházi szünetmentesek.
Nem mélyedtem bele, de egy ilyet forgalmazó ismerős mutatta és magyarázott is
valamit. Az inverter részben igbt-ket láttam a rajzon. Az aksi nem 24V-os volt.
:-)

> Inkább azon gondolkodtam, hogy mire kellhet ilyen kis teljesítményen 3
> fázis.

Szerintem nem úgy gondolta, hogy kis teljesímény jön ki az aszinkronból, hanem
úgy, hogy az inverter csak megtermeli a feltételeit, hogy működjön, magát az
aszinkrongépet pedig lehet terhelni majd rendesen.

> hajtva. Lehet tudni az alkalmazást?

Erre én is kíváncsi vagyok.