[Epitesz-barkacs] aramfejlesztes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 31., Cs, 15:58:24 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> mondok egy példát:  az ELMÜ-re visszatermelésre elfogadott SMA Sunny
> Boy szolár inverternél 139VDC - 400VDC tartományból csinál
> 230V50Hz -et , ezek akkura viszont nem termelnek
>
> ha egy benzinessel egy aszinkron generátort úgy tekerek, hogy
> nem szarakodok az 50Hz-el, nem szarakodok a 230V-tal,
> hanem egyenirányítom, aztán lehet az 140V-tól akár 400V is,
> akkor ez a benzines "szigeterőművem" úgy működne, mint
> ha  "össze-vissza" hullámzó napfényből gyűlne össze.

Meg lehet csinálni, csak jó drága lenne, mert kellene egy ilyen inverter. Sőt,
nem is szabad akármit használni visszatápláláshoz.

Ha a tanyasi módi érdekel, akkor inkább a motor fordulatszámát érdemes
szabályozni frekire. De az is lehet, hogy inkább statikus invertert kell
használni, meg nagy aksit, amit néha a berántott motorral jó hatásfokkal
feltöltesz, különben kis terhelésnél olyan vacak lesz a hatásfok, hogy valami
elképesztő ára lesz az áramnak.

A röpsúlyos regulátor meg lehet, hogy nem az igazi önmagában, ahogy régen
szokott lenni. Inkább keresni kéne valami olyat, amit ma alkalmaznak ezekben az
aggregátorokban.

Az is lehet, hogy kár görcsölni az egészen, hogy csinálsz egyet, amikor lehet
kapni nem túl nagy teljesítényűt relatíve olcsón. Akkutöltésre jó, az biztos.
Nekem is van egy 600W-osom, eddig nem használtam, melóért kaptam cserébe. :-)
Eddig az áramszünetet arra használtam, hogy mindent abbahagyva elmentem a sötét
utcákon sétálni. Ritka pillanatok, egész más a hangulata mindennek, látni az
eget...