[Epitesz-barkacs] radiesztézia vagy százezer forintos lenyúlás ?

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2011. Május. 4., Sze, 12:04:39 CEST

Sziasztok!

> A keresztény hitvilágban a templom közönsége mint nyáj van definiálva
>>

> Azért a dolog messze nem ilyen egyszerű. Ha az lenne, már nem is lennének
> vallások.

Ezekre a fenti sorokra együtt reagálok.
De visszafelé. :-)
Nem lennének vallások, hanem csak egy vallás lenne? A legjobb?
Hogy van ez?
:-)

A vallás az rituálé.
A hit az más.
Az ateista is hisz. Hisz abban, hogy nincs isten, hogy nem létezik semmi más
az anyagi univerzumon kívül.
De vallása nincs.

Aztán vannak a különféle vallások hívei. Akik a megkívánt rituálét követik,
de a hitük az bizony
nem biztos, hogy megingathatatlan.
Meg vannak akiknek a hite megingathatatlan, de nem feltétlenül járnak
templomba, nem követik a rituálét.
És itt most visszatértünk az ateista hithez is.

Én meg visszatérek a
"nyáj tagjainak (birkák) a szellemi képességeit."
kifejezéshez.
Nem hinném, hogy szellemi képesség kérdése, hogy valakit valamivel
kontrollálni tudjanak.
Mert nem egy egyház akarja kontrollálni a hívőket. Vagy inkább egyház
helyett papot írjak?
Nem csak egyház akarja kontrollálni az embereket.

Reklámok alapján szoktál szedni fájdalomcsillapítót, vagy wc frissítőt
venni, sört inni?
Elhiszed, hogy az arabok rombolták le a két tornyot?
Elhiszed, hogy az éppen aktuális legújabb törvény előre viszi az ország
helyzetét?
Elhiszed amit az orvosod mond miután megvizsgált?

Miért hiszed el ezeket? (Már amelyiket elhiszed.)
Nem azért hiszed el, mert birka vagy.
Hanem mert aki mondja annak valamiféle tekintélye van,
mert nincs időd utánanézni és egy próbát megér,
mert ...
Tudnék még okokat kitalálni.

Visszakanyarodva az eredeti témához.
Majd, ha lesz olyan fizikai elven működő mérőeszköz, ami reprodukálhatóan
kimutatja a földsugárzást,
akkor lehet ellenőrizni, hogy árnyékolja-e valami a földsugárzást.

Amíg meg nem tudom megtapasztalni, addig nem hiszek benne!
Amit megtapasztalok, amit érzek, látok, amit műszeren látok, az igaz a
számomra.

Üdv. Tibi