[Epitesz-barkacs] radiesztézia vagy százezer forintos lenyúlás ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Május. 4., Sze, 13:38:21 CEST

Varga Tibor wrote:

> Ezekre a fenti sorokra együtt reagálok.
> De visszafelé. :-)
> Nem lennének vallások, hanem csak egy vallás lenne? A legjobb?
> Hogy van ez?
> :-)

Úgy, hogy egyáltalán nem lennének.

> A vallás az rituálé.
> A hit az más.

Na jó, de a kettő elég szorosan összefügg, sőt, ki-ki máshogy értelmezi. Most ne
ezen lovagoljunk. Az alapértelmezett felfogás szerint a vallásos ember
valamiféle istenben hisz, és mindegy, hogy tettlegesen is gyakorolja-e, vagy
csak belül hisz.

> Az ateista is hisz.

Persze, pl abban, hogy tényleg van elektron, holott a büdös életben nem látott
olyat. :-)

> Hisz abban, hogy nincs isten, hogy nem létezik
> semmi más az anyagi univerzumon kívül.

Nem biztos, lehet, hogy csak eldöntetlenül hagyja a kérdést. Persze a hívők vagy
vallásosok közössége ezeket is ateistának vallja.

> Én meg visszatérek a
> "nyáj tagjainak (birkák) a szellemi képességeit."
> kifejezéshez.
> Nem hinném, hogy szellemi képesség kérdése, hogy valakit valamivel
> kontrollálni tudjanak.

Ebben egyetértünk, és nagyon sajnálatos tény.

> Elhiszed, hogy az arabok rombolták le a két tornyot?

Én el, mert bizonyítékokat találtak, de azt nem tudom ellenőrizni, hogy a
valóságot mondják, vagy csak meg van komponálva. Azért az egész rendszert
tetőtől talpig nem lehet megkomponálni.

> Miért hiszed el ezeket? (Már amelyiket elhiszed.)

Mert amit elhiszek, amögött nekem is van valami tudásom felhalmozva, azzal vetem
össze, és ha logikusan beleillik, elhiszem. Ha kevés a tudásom, akkor max úgy
hiszem el, hogy majd meglátjuk, fenntartom a lehetőségét, hogy igaz. Meg
utánaolvasok stb.

Vannak dolgok, amiknek az elhivése vagy megtagadása nem érint, ezekben nem
fejtek ki különösebb erőfeszítést a dolog kiderítésére. Pl hogy létezett-e
binladen vagy nem.

> Visszakanyarodva az eredeti témához.
> Majd, ha lesz olyan fizikai elven működő mérőeszköz, ami
> reprodukálhatóan kimutatja a földsugárzást,
> akkor lehet ellenőrizni, hogy árnyékolja-e valami a földsugárzást.

Addig viszont az exkatedra állításokat el lehet vetni, teljesen alaptalanok.

> Amíg meg nem tudom megtapasztalni, addig nem hiszek benne!

Nem tudom megtapasztalni a súlytalanságot (pénz hijján), de azért hiszek benne,
hogy van. :-)