[Epitesz-barkacs] betonsator

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Május. 21., Szo, 08:43:00 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Zseniális!
>
> Ez válasz egy régi ötletemre: hogyan lehet úgy kupolát gyártani, hogy
> valami egyszerű felfújható sablonra hordják föl akár falazással, akár
> betonozással. Ilyet lehetne gyártani tetszőleges formában, és erre a
> végleges szerkezetet fölépíteni.

Talán bonyolult betonszerkezeteket is jól lehetne így csinálni.

Lakossági "forgalomba" szerintem nem kerül, mert nem megy át a hatóságokon, és
lehet, hogy ez jól is van így. El tudom képzelni, hogy amikor a nulla statikai
képzettségű pistabácsi felfúj valami szar fóliát, és elkezdi csinálni, és
rászakad, mert az a forma, amit kiagyalt, nem alkalmas.

Mint ahogy gödröket is lefednek nem elég teherhordó födémekkel, mint látthatta
bárki valamelyik hírműsorban: ló alatt szakadt be emésztő födéme. Ez annál azért
húzósabb dolog lenne.