[Epitesz-barkacs] betonsator

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Május. 21., Szo, 12:09:46 CEST

vajk fekete wrote:
> 1. van fodem is hungarocell zsaluval. tobbfele is. pl amit egyszer
> neztem, ott egy alulbordas betonlemez lesz a fodem, a bordak helye,
> es a vas is benne van az eloregyartott hungarocell zsaluban. a
> bordanal csak 5cm lesz a hab, de egyebkent 25cm, atlag eleg jora
> kijon.

Ja, ha így, direkt erre a célra találták ki, akkor jó. De tuti agyon kell
támogatni alul a betonozás ideje alatt, uram bocsá teljes felületen alá kell
támasztani. A FERT födémgerendát is alá kell támasztani, pedig az már elég
erősen önhordó cucc.

> 2. azok a pontos teglak nem a lezertol pontosak, csak jol hangzik.
> egyszeruen meretre csiszoljak egetes utan. nekem nagyon hidegem van
> tole, nem tudom elhinni hogy hosszutavon mukszik ez az otlet.

Mármint hogy értve hosszú távon. A gyártás, vagy az így készült ház?

> habarcs lenyege, hogy tokeletes teherelosztokent mukodik. a purhab
> nem lesz reteg a teglak kozott, csak kitoltni a rest meg ragaszt.

Gondolom ezért kell csiszolni. Különben nem kell lebecsülni a purhabot ebből a
szempontból sem! Nem biztos, hogy az a hagyományos hab van ott, amivel
nyílás-zárót ragasztanak. Lehet, hogy ez tömörebb.

A szükséges nyomás, amit át kell vinni, jól számolható. Hirtelen egy 3 födémes
100m2-es valamire olyasmi jött ki a falra, hogy 0,8kp/cm2. Hát ezt még a
hagyományos purhab is bírja. Tehát, ha a téglák közé mondjuk 2mm-es gumicsíkokat
raknának, hogy maga a tégla ne érjen össze, és úgy a purhab, akkor lehet, hogy
végül a purhab vinné a terhet. És mivel istentelenül összeragad, nyírásra se
rossz.

Előnye lehet: rugalmas falak, tehát lehet, hogy egy alacsony lengési frekijű
épület jönne létre, és földrengéskor nem szétreped, csak mozog. Tudtommal a
földrengések azért rombolják szét az épületek zömét, mert a rezgési frekit
sikerül eléggé eltalálni. Ha el van hangolva az épület, akkor sokkal jobb
eséllyel bírja ki.

Statikusan meg ugye rendben is lehet. Biztos nem sokemeletes bérházat kell így
építeni 30 centis falakkal. (A fenti számításban a 3 födémest 30 centis falakra
számoltam ki.)

Van olyan tégla (szomszéd épített ilyenből), amiben vizszintesen állnak a
lyukak. Ott az illesztési felületek simák. Ott szerintem kifejezetten jobb a
purhab, bár akkoriban ez még fel se merült.

Szóval visszatérve a habra, lehet, hogy nem kell koccanásig összerakni a
téglákat, ha purhab a kötőanyag, vagy kell használni valami távtartófélét, mint
a csempéknél pl. Téglánként két kis bizbaszt oda kéne helyezni... Nem tudom
amúgy, mi a szokásos technológia.