[Epitesz-barkacs] betonsator

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Május. 21., Szo, 23:50:27 CEST

vajk fekete wrote:
> nade a Balazs fala agyaggal vagy hasonlo habarccsal van osszerakva!
> ott megvan a felfekvo felulet.

Nemnem! ez csak kívülről van bevakolva, belül bizony csak rakosgatva van. Nekem
legalábbis úgy tűnik.

> egyes nemmakeszult koepuleteknel meg nagyon is meg lehet lepodni,
> hogy milyen precizek az illesztesek.

Lehet, de ugye azok se mérhőhasábok.

> mindegyis, en ha valaha meg epitek hazat, az tuti hogy B30-bol es
> hungarocellbol lesz.

Végülis egyetértek, ha másért nem, mert az enyém is B30, és hungarocell is kerül
majd rá, ha igaz.

> a hiperspeci porotherm ma 44cm vastagsagban tudja a mai elvarast plusz
> szigeteles nelkul. mas orszagban mar jobb szigeteles az elvaras, ott
> van belole 50-es, meg perlittel toltott. A hs44 az 0.355W/m2K.

A jó vastag falnak más előnye is van. Lehet, hogy ha lenne B40, inkább arra
szavaznék. :-) A 0,35-öt meg 10 centi hungarocell magában is tudja, de ma már
15-35 centi a célszerű, plusz ugye a fal.

> a 25cm tomor meszhomoktegla + 25cm grafitos eps (kis adalektol picit
> jobb a szigetelese) 0.12W/m2K, a B30+20cm eps meg 0.15 korul van.

Hát ez az!
Nekem meg még az a vad ötletem is bejött, hogy a vastag habban elfér sokminden,
pl durung lefolyócsövek.