[Epitesz-barkacs] betonsator

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Május. 22., V, 10:58:27 CEST

vajk fekete wrote:
> azert 50cm-nel vastagabb falat ha nem muszaj nem epitenek. egy 10x10
> haznal is 21m2 a kulso fal ha 50cm-es, azert az nem keves, 21% plusz,
> es a valaszfalakat meg nem is szamoltam.

Hát lehet, de képzeld el azt a szitut, hogy az alapfal, aminek hőkapacitása is
van, az 50 centi, és rájön valami állatjó hőszigetelés, és ezzel a melegedési
időállandója év nagyságúra emelkedik. :-)

Ha ezt a szempontot elhagyjuk, akkor elvileg kazánlemezből is lehetne. :-)
Persze külső-belső hőszigeteléssel, belül olyan burkolattal, hogy ezt-azt
teherbíróan fel lehessen rá szerelni. De csak azért, mert a kazánlemez hideg
tapintású, különben kondis rásütéssel kerülhetnének fel a képszögek is. :)
A kazánlemezből hegesztett ház biztos nem dőlne össze földrengéskor, és elég
nehéz lenne betörni is. A lényeg, hogy vékonyak lennének a teherhordó falak,
jószerivel csak a hőszigetelésből állna térfogatilag.

A kanadaiak a fára esküsznek. Persze ott aztán kell fűteni is, hűteni is, de
valszeg nem sokat.

Szerintem a szalmaház is ilyen, de oda vasvillával is be lehet hatolni. :) Vagy
annak van valami keményebb fala is? (Szó volt róla, csak már nem emléxem.)

Nem lepne meg, ha a modulrendszerű, könnyen szétkapható, összerakható,
szállítható (lego)házak is előbb-utóbb megjelennének.

A lényeg, hogy mindennek van előnye-hátránya. Valahova le kell tenni a voksot.
Én biza ferdén nézem, hogy a vályog reneszánszát éli, miközben miden árvízkor
halomra dőlnek.