[Epitesz-barkacs] vizora reagalasa csopogesre ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Május. 29., V, 11:41:53 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> igazán napi 0,3 - 0,5 m3 elbűvészkedett vízet a budapesti 500.000
> m3/nap függvényében ( az 1 / 1.000.000 -nál kisebb  arány miatt )
> megérezhetetlen mindegyik budapesti fizetné kb 0,002 Ft/hó erejéig

ez így van, csak mégis aszondom, hogy ha ez szándékos, és elterjed, mondjuk a
vízfogyasztók fele használná így a vizet, akkor a maradék duplát kéne fizessen.

Áramban detto. Ha én nem egy kompakt lámpát, hanem a teljes fűtésemet direkt
villannyal méretlenül szedném le, az az elmű által szolgáltatott energiában alig
lehetne kimutatható. Meg ha ezt ráterhelnék a többiekre, az is.

A te eseted nem lopás, nem is tehetsz róla, hogy ilyen a mérőd. De ha valaki
tesz érte, az kis érték esetén is lopás. Abban különbözik a behatolásos,
valakitől lopástól, hogy ez mindenkire ráterül, nem változtatja meg senkinek az
életminőségét, míg az egyedi annak az egyvalakinek, akihez bementek, még ha
semmit nem is vittek el, akkor is elcseszi a további életének a minőségét.

Ha pl áramot lopna a lakosság nagy hányada, és ez a szemlélet szétterjedne
mindenre, ez már nagyon beleszólna az életminőségbe. Végülis nálunk most ez van.
Ha elvesztem a pénztárcámat, biztos lehetek benne, hogy sohasem lesz meg, míg ha
ugyanez teszemazt Finnországban vagy Svájcban történik velem, és van bármiféle
azonosító benne, igen jó eséllyel meglesz. Vagy talán úgy lesz meg, hogy
visszamegyek a vélt helyre egy óra múlva, és van esély rá, hogy ugyanott lesz.
(Hacsaknem magyarok vagy más, e térségbeliek is jártak arra. :) )

Tegnap hallottam, hogy a korrupció terén nagyon csúcson vagyunk. A korrupció az
egyfajta lopás. Ez is nagyon mélyen rányomja a bélyegét az itteni létre, legyen
szó állami megbízásról (üzleti), egy gyerek születéséről. vagy akárcsak arról,
hogy pénzt vagy bármit hoz a postás.