[Epitesz-barkacs] vizora reagalasa csopogesre ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Május. 29., V, 17:47:52 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> szerencsére 500literes pufferhez családi hazban sincs elég hely, és
> kellene elé nyomásszabályozó is, mert 12 l/h még nem porget,
> de a nyomasnovekedes miatt a mar 13 l/h -s mar beindítja
> és napi 80Ft " nyereséget " felemésztené a "cseppszámláló"
> elektronika

Ha mégis akadna hely 2-3 nagy bojlerre léglabdával, nem kéne elé semmiféle
nyomásszabályozó. A bojlerekbe menő vízáram úgy lenne beállítva, hogy ha nulla a
nyomás bennük, akkor is még nem moccanna a vízóra, és persze kisebb lesz a
töltési sebesség, amikor már van a bojlerekben nyomás, de ettől még az egész
rendszer használható lenne.

Ha a kezdeti vízáram, 30 liter/óra, akkor a feltöltés kb exponenciálisan
csökkenne. Ha 500 liter lenne a puffer, akkor 500/30=16-17 óra lenne a
feltöltési időállandó, ennyi idő után kb 2/3-ig feltöltődne. (V=500*(1-e^(-t/T)
szerint alakulna benne a víz térfogata. t=T-nél 63%, 2T-nél meg 86% lenne a
töltöttség).

Más kérdés, hogy ha nulla a havi fogyasztás, akkor tuti kijönnek, és megnézik,
mi az ábra.

> a "közösből lopni nem bűn" gondolattal  2generació nőtt fel, és
> 2generacionak kell lecserelodni

Viszont a vízműveknek elég lenne kevesebb idő is ahhoz, hogy rádverje a balhét,
ha felfedezik a turpisságot, ha nem is nyúltál az órához. Nem tudom persze, hogy
jogilag hogy is állna a dolog, ha akárhogy is, de egy ilyen fogyasztáscsökkentő
eljárást megépít valaki, és a hatóság tudomására jut. Érdekes jogi probléma.
Mert hogy a lopási szándék egyértelmű, az agyasság is, de nincs semmi
beavatkozás a mérőrendszerbe. Szóval nem tudom, mi lenne, ha kiderülne. Na de
miért kéne neki kiderülnie? Főleg, ha néha kilocsolsz 1-2 m3 vizet. :-)

Én drukkolok neked, csak ne terjedjen el a módi, nem szeretnék sokkal nagyobb
vízdíjakat fizetni. :-)

És bizony az a két generáció le fog cserélődni, és biztos itt többen nem értünk
egyet abban, hogy milyenre. Sajnos vannak ráutaló jelek, hogy g...bbre. :)
Narkós, agyatlan, másokon élősködőkre, én ennél bizakodóbb vagyok. Különben is
az agyatlanok nem tudnak ilyen trükköket kieszelni, akik meg tudnak, azok
remélhetőleg nem foglalkoznak vele, mert ennyi szellemi meg fizikai energiával a
100-szorosát megkeresik az így elérhető haszonnak.