[Epitesz-barkacs] vizszintes tuzter

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Nov. 8., K, 16:36:33 CET

vajk fekete wrote:

> a felulet/hoszigeteles tema szerintem nem csak teljesitmeny kerdes, a
> tuzter fala nem tud (nem tul szerencses ha) olyan meleg lenni, hogy
> az mar "taplalja" az egest. szerintem.

Táplálni biztos nemtudná, de ha jó meleg, az szerintem sokat javítana az égésen.

Még egy gázkészülék is úgy van kialakítva, hogy a hőleadó felületre már csak az
égéstermék jut. Egy dologban biztosak lehetünk: ha volna egy olyan tűztér,
aminek a hőszigetelése felér mittudomén 20 centi közetgyapotéval, mintha azzal
lenne körülvéve, akkor is onnan az összes hő kijönne.

Fogalmam sincs, hogy szokás ma kandallót meg cserépkályhát építeni, de ha nekem
kéne, akkor lenne egy ilyen agyonhőszigetelt tűztér, aminek bazi hőkapacitása is
lenne. Ha ez felmelegszik közel izzásra, akkor az nagy energia tárolását
jelenthetné, akárcsak egy villany hőtárolós kályhában.

A befűtés utáni gyors lakótér-felfűtést a forró füstgázok más felületek
közelében történő áramlása okozná. De amikor már leégett a cucc, és csak
izzásban kell tartani, vagy már csak a tűztér anyaga izzik, akár teljesen is le
lehetne zárni. Esetleg lehet trükköket kitalálni a hő innen való kijuttatására.
Leginkább a hőtárolós kályhából koppintva légjáratok a cucc alján kijőve, és
ventillátorral segítve.

Sőt, lehet, hogy az égéshez szükséges levegő utánpótlását is a kandallón át
juttatnám be a helyiségbe valami tuti tömített járaton át, tehát nem a helyiség
meleg levegőjét szívná, és az ajtók, ablakok résein át jönne be a külső levegő
jó hideget okozva ezeken a helyeken. Valamint mód lenne arra is, hogy tuti záró
nyílás-zárók esetén is bátran lehessen fűteni.