[Epitesz-barkacs] vizszintes tuzter

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Nov. 8., K, 16:46:48 CET

cst wrote:

> ( itt egy táblázat van, amit ide nem tudok felrakni)

De, ide fel tudod rakni. Az elektro-ra és az etc-re nem.

> . Bükk: 15,12 MJ/kg...

Szóval a kb 15-20 kiló fa kb 220-300 MJ, azaz durván 60-80 kWh energiát jelent.
Hááát, fene tudja. Ha az árak is meglennének, több infóm lenne, menyibe is kerül
ez a fajta fűtés. Ha 4 ilyen vödör fogy el, az már ugye legalább 300kWh táján
van.

300kWh klímából kb 1MWh energiát csurrant ki. Ha ez naponta elfogy, az nagyon
ciki, kb 40 kW körüli állandó fűtőteljesítményt jelentene. Ez az energia nekem
bő egy hétre elég, pedig ez egy jó szar kéró. Kívül ugyan ott az 5 centi
hungarocell, de felül a plafon az nagyon vacak, abszolút nincs hőszigetelve.
(Hacsaknem nekidurálom magam, és felnyomok oda is 5 centit. Sajnos csak alulról
felfelé tudnám.)

Hol a bibi, mit számolok félre? Nekem nagyon gyanús, hogy ha ennyi fa fogy, és
nullának számolom a melót, akkor is marha drága valahogy. Meg nagyon szennyező.
Ennyire rossz lenne a fafűtés hatásfoka?